Jsme součástí programu POMÁHÁME ŠKOLÁM K ÚSPĚCHU od roku 2021.
Náš tým PŠÚ:
Mgr. Michaela Poc – školní a formální lídr
Mgr. Petra Plzáková – prožitkové čtení
Mgr. Valdemara Kubíková – oborové čtení
Mgr. Monika Ježdíková – pisatelství
Vize projektu:
„Každý žák se učí naplno a s radostí. Své učení si řídí. Stává se zaujatým, nezávislým a přemýšlivým čtenářem a autorem rozmanitých textů.“
Tato vize plně souzní s naším směřováním: klademe důraz na aktivní učení, rozvoj čtenářství a pisatelství, práci s textem, samostatné myšlení a spolupráci mezi žáky i učiteli.
Co to znamená v praxi:
Podpora učící se komunity:
- pravidelné setkávání učitelů v tzv. učících se skupinách, kde společně plánují, sdílejí zkušenosti a reflektují výuku.
Rozvoj čtenářství napříč předměty
- aby naši žáci rozuměli textům, uměli nad nimi přemýšlet, diskutovat o nich a tvořit texty vlastní.
Vedení žáků k odpovědnosti za své učení:
- podpora jejich samostatnost, sebehodnocení i schopnost spolupracovat.
Společný růst:
- s podporou mentorů, expertů a kolegiálních konzultací zlepšování praxe krok za krokem.
Využití formativního přístupu:
- poskytování smysluplné zpětné vazby žákům, která je motivuje k dalšímu učení.



Co projekt přináší naší škole:
- rozvíjíme čtenářské a pisatelské dovednosti napříč celou školou a všemi předměty,
- realizujeme dílny čtení a čtenářské lekce v prožitkovém i oborovém čtení,
- učíme žáky číst s porozuměním, přemýšlet nad texty a mluvit o nich,
- rozvíjíme čtenářskou gramotnost napříč předměty a vedeme žáky k tomu, aby si texty skutečně osvojili, nejen je přečetli,
- pracujeme v učící se skupině Čtenářství, kde společně plánujeme, zkoušíme nové postupy a reflektujeme výuku čtení a psaní,
- spolupracujeme s odborníky z týmu PŠÚ, kteří nám pomáhají náš přístup dál rozvíjet,
- pracujeme se Čtenářským kontinuem, které ukazuje, kam dítě na své cestě od nečtenáře k nezávislému přemýšlivému čtenáři už došlo, a radí jak pokračovat dál,
- začínáme realizovat dílny psaní, kde žáci rozvíjejí sebevyjádření prostřednictvím psaní vlastních textů.












Tento přístup přináší hlubší proměnu výuky – naši žáci více přemýšlejí, více tvoří a více se zapojují do vlastního učení. A to je cesta, kterou chceme jako škola dál rozvíjet.