Jsme provázející školou pro program UČITEL NAŽIVO.
Aktivně se podílíme na přípravě budoucích učitelů a učitelek. Díky zapojení se do UNŽ přispíváme ke kvalitní přípravě nových učitelů, kteří budou jednou inspirovat další generace žáků.
Provázející učitelé na ZŠ Ohradní:
- Mgr. Monika Ježdíková
Zkušená členka našeho pedagogického sboru působí jako provázející učitelka – vzdělává nejen své žáky, ale i studenty učitelství. Ti u nás absolvují svou praxi a učí se přímo ve třídě, v reálném prostředí, pod jejím vedením.
Role provázejícího učitele:
- pomáhá propojit teorii s praxí,
- podporuje studenty při plánování, výuce i reflexi,
- poskytuje bezpečný prostor pro učení a růst,
- pomáhá budoucím učitelům získat jistotu a profesní dovednosti.
Více o provázejících učitelích ZDE.
Přínos pro školu:
Z pohledu vedení školy:
- možnost získat nové kvalitní učitele z řad absolventů,
- škola se stává atraktivnější pro začínající pedagogy,
- posilujeme profesní růst kolegů a podporujeme mezigenerační spolupráci,
- sdílíme zkušenosti s dalšími školami a podílíme se na zlepšování vzdělávání v ČR,
- budujeme kulturu reflexe a neustálého učení se,
Z pohledu učitelů:
- výuka ve spolupráci s budoucími učiteli přináší nové impulzy a pohledy,
- provázející učitelé mají možnost sdílet zkušenosti a profesně růst jako mentoři,
- získávají prostor pro reflexi, sdílení a vzájemné učení,
- přítomnost studentů pomáhá předcházet syndromu vyhoření,
- role provázejícího učitele je podpořena akreditovaným vzděláváním.
Z pohledu žáků:
- výuka je pestřejší, otevřenější a více zaměřená na jejich individuální potřeby,
- žáci zažívají spolupráci mezi učiteli, což modeluje partnerské učení,
- mají více pozornosti díky párové výuce a „druhým očím“ ve třídě,
- vnímají, že i učitelé se stále učí – což podporuje jejich vlastní motivaci k učení.