Inspekční zpráva

Milí rodiče, 

jsme nesmírně potěšeni, jakou máme krásnou inspekční zprávu z hloubkové inspekční činnosti po 8 letech, která se uskutečnila na ZŠ a MŠ Ohradní na konci listopadu 2024.

Celou zprávu si můžete přečíst ZDE.

Nejdůležitější částí zprávy jsou inspekční závěry, kde jsou uvedené silné a slabé stránky školy, doporučení pro zlepšení a příklady inspirativní praxe, pokud škola něčím obzvlášť vyniká. 

Velký výčet silných stránek budeme i nadále podporovat a posouvat dál. 

Slabé stránky jsme již začali týmově nastavovat, zdokonalovat, abychom je co nejefektivněji a systematicky podpořili. 

Silné stránky školy

  • partnerská spolupráce a participace zákonných zástupců dětí a žáků na životě školy 
  • koncepční řízení školy s dopadem na kvalitu výchovně vzdělávacího procesu 
  • četná hospitační činnost s efektivní zpětnou vazbou a metodickou podporou pro pedagogy přispívající ke zkvalitňování poskytovaného vzdělávání i k profesnímu růstu pedagogů, systematická a cílená podpora novým a začínajícím pedagogům zahrnující organizační pomoc a konkrétní rady a náměty k posunu kvality pedagogické práce
  • výrazné zkvalitňování a efektivní využití prostorových i materiálně technických podmínek a finančních prostředků
  • nadstandardní spolupráce mateřské a základní školy usnadňující vstup dětí do základního vzdělávání
  • systematický rozvoj kompetencí učitelů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků s pozitivním dopadem do výchovně vzdělávacího procesu 
  • využití širokého spektra efektivních metod a forem vzdělávání k dosažení vzdělávacích cílů a vytváření pozitivního třídního/školního klimatu podporující učení
  • nadstandardní a komplexní podpora žáků a pedagogů školním poradenským pracovištěm výrazně přispívá k eliminaci školní neúspěšnosti žáků a snížení rizikového chování žáků
  • systémová podpora čtenářské gramotnosti napříč předměty, rozvoj pokročilých čtenářských dovedností formou prožitkového učení, reflexe a vlastního tvořivého psaní
  • podpora prosociálních vztahů žáků a posilování sounáležitosti se školou realizací projektů, školních a mimoškolních aktivit a široké nabídky zájmového vzdělávání 

Slabé stránky (oblasti ke zlepšení)

  • méně efektivní časové a organizační rozvržení činností a opomíjení didaktického závěru v části vyučovacích hodin 
  • nižší míra uplatnění individuálních výukových postupů ve vztahu k žákům s vyššími studijními předpoklady v části výuky 

Příklady inspirativní praxe

  • efektivní víceúrovňové propojení předškolního a základního vzdělávání rozšiřuje možnosti vzdělávacích aktivit pro děti i žáky školy, pozitivně působí v oblasti prosociálních vztahů, podporuje kladné mezilidské vztahy napříč pracovišti, usnadňuje dětem přechod do základního stupně vzdělávání.

Jsme součástí programu DofE

S radostí oznamujeme, že jsme se stali součástí mezinárodního vzdělávacího programu DofE – The Duke of Edinburgh’s International Award.

Co je DofE? Proč jsme se zapojili? Kdo projekt na ZŠ Ohradní koordinuje? Co naše dofáky čeká? Co a v jakých oblastech budou plnit? A co je čeká po splnění vybrané úrovně? Všechny odpovědi na tyto otázky najdete ZDE.

Zahájení šk. roku 2024/25


Zahájení nového šk. roku proběhne 2. 9. 2024 v 8:00. Žáci budou se svými TU do 8:45.

Noví žáci: v hale školy se jich ujmou pedagogové, kteří je nasměrují do jejich kmenových tříd.

Prvňáčkové: slavnostní zahájení proběhne v hale školy 2. 9. 2024 v 8:15. Poté v kmenových třídách a ŠD. Čas ukončení 9:45.

Přezůvky: od 3. 9.

ŠD: odd 2. 9., 8:45 – 17:30

ŠJ: od 2. 9.

Novinky v novém školním roce

Nové variabilní symboly, platby přes EduPage, vstup do školy přes ISIC.

Změny v úplatě za ŠD

Od 1. 9. 2024 se mění výše úplaty za ŠD na 600 Kč měsíčně. Ve všech školách MČ Praha 4 bude částka za ŠD stejná.

Osvobození od úplaty za ŠD: u žáků, jejichž rodiče pobírají přídavek na dítě